понедельник, 21 марта 2016 г.

ВИКОНУЄМО ЗВУКОВИЙ АНАЛІЗ СЛОВА – ПАМ’ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ


Виконуємо звуковий аналіз слова
Діти навчилися ділити слово на склади, звуки. Тепер засвоюють звуковий аналіз слів. Тому для успішного виконання домашніх завдань з дітьми вам потрібно знати слідуюче:
1. Вимовляйте слово чітко, проспівуючи й визначте голосні звуки по порядку (наприклад:
миска – мииис – кааа, голосні звуки – [и], [а]). Не вставляйте між голосними додатково сполучник і – це може запутати дитину (наприклад: вази – не [а] і [и], а просто [а], [и]). Одночасно спитайте, скільки складів й повторіть правило: скільки в слові голосних, стільки ж і складів.
2. Виділіть перший звук (назвати його не [ве] ,а [в], не [зе], а [з]).
3. Виділіть всі послідуючі звуки, чітко їх називаючи (якщо є м’який знак, то вимовляти потрібно м’яко, а не твердо, наприклад: ліс, перший звук [ль], а не [л].
4. По мірі назви звуків викладайте позначення кожного звуку (голосний – позначається кружечком – О, твердий приголосний – одна рисочка, м’який приголосний дві рисочки =.
мак   — О —
сало   — О — О
хліб   —  = О —
 Пам’ятайте: одна й та ж  сама буква може позначати два різних звуки – твердий і м’який. Наприклад: дим- дім, лоб-льох.
- У парах слів буквене позначення однакове – д, л а звукове різне ([д – дь], [л-ль]);
- В українській мові налічується 10 м’яких приголосних звуків: [дь], [зь], [нь], [рь], [сь], [ть], [ць], [дзь], [йь], [ль];
- Решта звуків – тверді;
- Звук [й] – тільки м’який;
- Звуки [ч], [щ] – тільки тверді;
- Звук [щ] завжди позначає два звуки [шч];
- В системі голосних в українській мові є  6 звуків: [а], [о], [у], [е], [и], [і]. На письмі вони позначаються буквами: о, у, е, и, і, я, ю, є, ї;
- Букви я, ю, є на початку та в середині слова, після голосного в кінці слова позначають два звуки ([й]+[а]= [я], [й]+[у]= [ю], [й]+[е] =[є]). Наприклад: яма (йама) ,юшка (йушка), єнот (йенот), їжак (йіжак), маєток (майеток);
- Буква ї завжди позначає 2 звуки: їм (йім), напоїв (напойів);

 ПОДВІЙНЕ ЗНАЧЕННЯ БУКВ Я, Ю, Є, Ї, МОЖНА ПОКАЗАТИ СХЕМАТИЧНО:

Виконуємо звуковий аналіз слова
 - М’якість приголосних позначається ще буквою і та м’яким знаком, який окремого звуку не позначає. Наприклад: ліс (льіс), кіт (кьіт), сім (сьім), сіль (сьіль), льох (льох).
 6. Приступайте до викладання слів буквами( слова тільки з тими буквами, які діти вже вивчили).
7. Якщо дитина пропустила якісь букви, не вказуйте зразу на них, дайте спочатку їй самій знайти помилку.
8. Обов’язково похваліть дитину, порадійте її успіху.